UkhWaH FillAh.....

Khamis, 21 Jun 2012

Cinta Abadie...Cinta SejAti..

CINTA...

 Cinta pada Allah dan RasulNya..adalah Cinta yang Abadi..





Rasul saw bersabda, paling dekat dengan ku kedudukannya kelak pada hari kiamat adalah orang yang paling baik akhlaknya dan sebaik-baik kamu ialah yang paling baik terhadap keluarganya.
Allah mencintai orang-orang yang selalu berjuang memperbaiki diri, keluarga dan masyarakat.
Barangsiapa bersusah payah mencari nafkah untuk keluarganya, maka dia adalah seumpama seorang mujahid dijalan Allah.AllauAkbar!..



Ciri orang yang mencintai keluarganya adalah dia selalu bersabar dalam mendidik akhlak dan keimanan keluarganya













Ini lah CintA?...ia selalu di perkatakan..terutama dikalangan remaja-remaja..
Cinta itu bukan pilihan..Cinta itu ikhlas dari hati..
Jika tepat pada masa,ketika,keadaan dan siapa,
Cinta itu adalah kuasa Luar Biasa yang tiada tandingannya...




Cinta yang halal itu adalah Cinta yang suci..dan Cinta yang paling Agung itu hanyalah untukNya..Dia lah yang lebih layak di Cintai lebih daripada segalanya..Lebih daripada Cinta Suami kepada Isterinya,Lebih daripada Cinta Isteri kepada Suaminya,...Lebih daripada Cinta Ibubapa kepada anak-anaknya..Lebih daripada Cinta anak-anak kepada IbubapaNya...Lebih daripada Cinta sahabat kepada sahabatnya..
seperti mana Firman Allah SWT yang bermaksud "Katakanlah Jika bapa-bapa anak-anak,saudara-saudara,kaum keluargamu,harta kekayaan yang kamu usahakan,perniagaan yang kamu khuatiri kerugiannya,dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai,Adalah lebih kamu Cintai daripada Allah dan RasulNya,maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusanNya,dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik"(At -Taubah 24)

Hati dan Cinta yang ada tautkanlah seluruhnya untuk Allah,nescaya di situ kita akan temui jalan kebahagiaan daripadanya.Carilah selalu Cinta-Nya dan peluk selalu Cinta itu jangan di lepaskan.



Setiap percintaan itu tidak dapat lari dari Ujian,Dugaan..Mehnah kehidupan menuju kebahagiaan hakiki di akhirat kelak. perlulah di interviu dengan pelbagai dugaan untuk kita mendapat kan kemanisan,kebahagiaan yang sebenar di akhirat...ia tidak di beri percuma...setiap pengorbanan ikhlas kita akan mendapat ganjaran disisi Allah SWT.Untuk menghadapinya ucapkanlah Alhamdulillah...kerana mehnah ini lah tanda Kasih Allah SWT kepada kita hamba-Nya...

Firman Allah yang bermaksud "Dan diantara tanda-tanda kekuasaan-Nya,ialah Dia menciptakan untukmu,isteri-isteri dari jenismu sendiri supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya,dan dijadikanNya diantaramu rasa kasih dan sayang.sesungguhnya pada yang demikian itu benar -benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir "(Ar-Rum 21)

Allahu Rabbi...
kurniakan lah aku Cinta-Mu yang Suci..
Mengadun Cinta-Mu tiada istilah duka..
Cintaku pada Imamku hanya kerana-Mu..
kerana ku dambakan kerinduan padamu..
tiada yang lain ku impikan ..
melainkan keluarga sakinah,mawaddah..
dan barakah yang di Redhai-Mu...
Alhamdulillah..syukurku pada-Mu..
setiap detik dan waktu..
dengan anugerah-Mu yang terbaik dalam kehidupanku...
jadikan lah Kasih ku ini umpama Cinta Khadijah yang tidak
berbelah bahagi buat Rasulullah saw...
walaupun ada ketikanya diri ini..
hampir rebah,..dek kelelahan ujian menggapai kebahagiaan hakiki..
namun...Kasih-Mu..tidak pernah jauh dariku..
Cinta-Mu..sangat indah...
Subhanallah...Alhamdulillah..























Amirah Solihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan